טיפים למטפלים
  • ליצירת קשר וקבלת שיחת ייעוץ
    חייגו: 054-7622545
    או השאירו פרטים וניצור קשר!

    שם:

    טלפון:

    מייל:

     הצטרפות לרשימת תפוצה

  • דרך הלב

    דרך הלבהספר "דרך הלב" מאת ג'ק קורנפילד מוגדר כ"מדריך לסכנות ולהבטחות שבחיים רוחניים".
    כך כותב ג'ק קורנפילד, ד"ר לפסיכולוגיה קלינית ומאומני הויפאסאנה:
    "מאז שהתחלתי ללמד, ראיתי מה רב מספרם של התלמידים הטועים בהבנת התרגול הרוחני. מה רבים אלה המקווים להיעזר בו כדי לברוח מחייהם, או אלה שהשתמשו באידאלים ובשפה כדרך להימנע מכאביו ומקשייו של הקיום האנושי, כפי שניסיתי בעצמי לעשות, ומה רבים אלה שנכנסים למקדשים, כנסיות ומנזרים בחיפוש אחר פעלולי פלא.
    התרגול הפרטי שלי היה מסע כלפי מטה, בניגוד לדרך שאנחנו חושבים על חוויותינו הרוחניות.
    עשר השנים הראשונות של התרגול הרוחני השיטתי התנהלו בעיקר דרך המוח. למדתי, קראתי, ואחר כך מדטתי וחייתי כנזיר, תוך שימוש מתמיד במוחי להשגת הבנה. פיתחתי ריכוז וסמאדהי (רמות עמוקות של ספיגה מנטלית) וזכיתי לתובנות מסוגים רבים. היו לי חזיונות, התגלויות ומגוון התעוררויות עמוקות. כל הבנתי העצמית השתנתה לחלוטין וראיתי דברים בצורה חדשה ונבונה מתמיד. חשבתי שהתובנות הללו הן מטרת התרגול והייתי מרוצה מהתובנות החדשות שלי.
    כשחזרתי לארצות הברית כנזיר, כל זה התמוטט. תוך זמן קצר פשטתי את גלימתי. נרשמתי ללימודי תואר שני ובלילות עבדתי בבית חולים לחולי נפש. במקביל התחלתי גם מערכת יחסים אינטימית. אף על פי שחזרתי מהמנזר צלול, פתוח ובמצב רוח מרומם, גיליתי תוך זמן קצר, באמצעות מערכות היחסים שלי, שהמדיטציה עזרה לי מעט מאד ביחסי אנוש. רגשית הייתי עדיין בלתי בוגר ופעלתי מתוך אותם דפוסים של אשמה ופחד, קבלה ודחייה שהיו לפני הכשרתי הבודהיסטיתההבדל היחיד היה שעכשיו ראיתי את הדפוסים האלה ביתר בהירות. יכולתי להתרכז במדיטציה של נדיבות לב כלפי אלפי יצורים במקום אחר, אבל התקשיתי להתייחס באופן אינטימי לאדם יחיד כאן ועכשיו. השתמשתי ביכולות ההכרה שפיתחתי כדי להדחיק רגשות כואביםלעתים קרובות מדי לא הבנתי אפילו שאני כועס, עצוב, אבל, או מתוסכל עד זמן רב לאחר מכן. שורשי האומללות שלי במערכת היחסים לא נבדקו. היו לי כישורים מעטים להתמודדות עם רגשותיי, למעורבות רגשית או לחיים בתבונה עם חבריי ואהוביי. נאלצתי להעביר את כל התרגול שלי במורד הצ'אקרות, מן המוח אל הלב. התחלתי תהליך ארוך של רכישה מחדש של רגשותיי, של שילוב מודעות והבנה במערכות היחסים שלי, של למידה איך להרגיש את רגשותיי ומה לעשות עם הכוחות החזקים הפועלים בקשרים אנושיים.
    … עשיתי זאת על ידי בדיקת ההיסטוריה המשפחתית שלי והבאתי הבנה זו אל מערכות היחסים שלי בהווה. בסופו של דבר, כל זה הביא אותי למערכת יחסים עם אשתי, ליאנה. בהתחלה הקשר היה קשה. כעת אנו נשואים באושר והורים לבת מקסימה, קרוליין. בהדרגה הבנתי שעבודת הלב היא חלק בלתי נפרד מהדרך הרוחנית שלי.
    אחרי עשר שנים של התמקדות בעבודה רגשית ובהתפתחות הלב, הבנתי שהזנחתי את גופיכמו הרגשות, גם הגוף נכלל בתרגול הרוחני המוקדם שלי בצורה שטחית בלבד. למדתי להיות מודע לנשימה ולעבוד על הכאבים והתחושות בגופי, אבל בעיקר ניצלתי את גופי כפי שעושה זאת ספורטאי. התברכתי בבריאות טובה ובכוח ויכולתי לטפס על הרים או לשבת כמו יוגי על שפת נהר הגנגס עשר או עשרים שעות מבלי לזוז. יכולתי לאכול ארוחה אחת ביום כמו נזיר, וללכת מרחקים ארוכים ברגליים יחפות, אבל גיליתי שניצלתי את הגוף ולא חייתי בו. הוא היה בשבילי כלי להזין את חיי הנפש הרגש והרוח, להניעם ולהגשימם. כשחזרתי לחיות את רגשותיי באופן מלא, שמתי לב שגם גופי דורש תשומת לב אוהבת.
    … ככל שהתרגול הלך והתקדם במורד הצ'אקרות, הוא נעשה אינטימי ואישי. .הוא דרש עוד יושר ועוד תשומת לב בכל צעד שעשיתי. הוא גם נעשה משולב. האופן בו אני מתייחס לגופי איננו מנותק מהאופן בו אני מתייחס למשפחתי או למחויבות שיש לי ליצירת שלום על פני כדור הארץ."
    בדומה לג'ק קורנפילד, אני מבינה ששינוי מהותי בחיים הוא תולדה של מפגש אינטימי עם עצמנו. המפגש לא חייב להיות מייגע או מאיים. כמו שהוא ממשיך וכותב בספר:
    "תחילה תרגלתי ממקום של מאבק ומאמץ גדול. נזקקתי למאמץ גדול של ההכרה כדי להרגיע את גופי, להסדיר את הריכוז המנטלי, להתגבר על כאבים, רגשות והסחות דעת. השתמשתי בתרגול הרוחני כדי להתאמץ להשיג בהירות ואור וגם לימדתי אחרים לעשות זאת.
    בהדרגה התברר לי כי אצל רובנו, עצם המאמץ רק מגביר את הבעיות:
    • במצבים שנטינו להיות ביקורתיים, נעשינו ביקורתיים עוד יותר, בעיקר כלפי עצמנו וכלפי התרגול הרוחני והדרך.
    • במקומות בהם התנתקנו מעצמנו, התכחשנו לרגשותינו, לגופינו ולאנושיות שלנו, המאבק לעבר הארה או לעבר מטרה רוחנית כלשהי רק הגביר את הפירוד.
    • בכל פעם שתחושה של חוסר ערך עצמי או של שנאה עצמית כבשה לה מקום בלבנו היא רק התחזקה עקב המאמץ הרוחני.
    ובכל זאת ידעתי שהתרגול הרוחני איננו אפשרי ללא שפע של מסירות, אנרגיה ומחויבות. אם לא מתוך מאמץ ואידאליזם, מאין אמור כל זה לבוא? מה שגיליתי היה עבורי חדשות נפלאות! כדי להיפתח לעומק, כפי שדורשים חיים רוחניים אמיתיים, אנחנו זקוקים לרוח לחימה מסוג מסוים, כזו שבאה מן הלב. אנחנו זקוקים לאנרגיה, למחויבות ולאומץ לא כדי לברוח מחיינו או לחפות עליהם בפילוסופיה כלשהי, חומרית או רוחנית. אנחנו זקוקים לאומץ של לוחמים שיאפשר לנו להתמודד באופן ישיר עם חיינו, עם כאבינו ועם מגבלותינו, עם שמחותינו ועם האפשרויות העומדות לרשותנו."

    כך עברו על ג'ק קורנפילד 30 שנות מדיטציה. תטא הילינג מאד עוזרת לקצר את התהליך באמצעות מפגש ממוקד עם עצמנו ועם האמונות הלא מודעות המעצבות את מפת חיינו. למרות שהדרך קצרה יותר, זו עדיין דרך. לכן ממש כדאי לעשות אותה בחברה טובה, ובאופן שתמיד משאיר טעם של עוד. זה סוד כוחם של הקורסים. החברותא המשותפת שהופכת את ההתפתחות האישית לחוויה מהנה.

    אם אתם בשלים להתחיל את הדרך, זה מסלול ההתפתחות שאנחנו מציעות.

    בהצלחה ולהתראות, סימה ונגה

  • Announcement Scroller