נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

שיחות עם זבוב הבית

לפני בערך 15 שנים נכנסתי לרכב של חברה. אולי זה קרה באותו הרגע ואולי עוד קודם, מכל מקום, פתאום ראיתי אותו, את זבוב הבית. בסה"כ הסתדרנו לא רע במהלך הנסיעה, למעט זמזום מעט מטריד לפרקים.

לקראת סוף הנסיעה החברה פתאום פתחה את החלון וברכה את הזבוב בדרכו החוצה: "צא מאגר גנים. לך תפיץ". זו היתה הפעם הראשונה בה שמעתי מישהו פונה אל זבוב הבית בחביבות ומתייחס אליו כבעל זכות להתרבות במקום למעוך אותו כמנהג בני המקום. בהתחלה חשבתי שהיא השתגעה.
והיום מה אני חושבת על זה?

זבוב הבית

זבוב הבית הוא המין הנפוץ ביותר מבין הזבובים. מעל 90% מהזבובים שנפגוש באזור מגורינו הם ממין זה. זבוב הבית יכול להפיץ מחלות כמו טיפוס הבטן, כולרה, סלמונלה, פוליו ועוד, והוא כפי הנראה אחראי להפצה זו יותר מכל חרק אחר. הסדרת הביוב במאה ה-20 הפחיתה מאד את סכנת הזיהום אולם הוא עדיין נחשב מטרד גדול כאשר הוא מתעופף סביבנו או נוחת עלינו ועל האוכל שלנו. אגב, אם אתם חוששים מפני עקיצת זבוב הבית, דעו שאין לו יכולת לעקוץ. מי שכן עוקץ הם זבובים החיים בסביבת סוסים ומאד דומים לידידנו זבוב הבית. אלו עוקצים עד גובה 50 ס"מ מפני האדמה ומכונים זבוב הברך.

גישה אחרת למפגש עם זבוב הבית

לפני כמה חודשים התעוררתי בגלל זבוב שנחת שוב ושוב על פני. אני זוכרת את השעה. חמש וחצי בבוקר. שבת. נפנפתי אותו מספר פעמים אבל זה לא עזר. הוא המשיך לנחות בעיקר באזור האוזן שלי. התחלתי להתעצבן ורגע לפני שעברתי לגישה רצחנית, אמרתי: "בורא, אם לזבוב יש מסר להעביר אלי, אני רוצה עכשיו לדעת מהו". שמעתי מן זזזזזזזזזזזזז מהיר שלא ממש הצלחתי לפענח. בקשתי מהבורא שיאט את מהירות הדיבור של הזבוב וקיבלתי את המידע הבא "הדס בסדר". רגע אחרי זה הזבוב עזב את החדר ולא שב. הנחתי לדבר, מנסה להרדם, אלא שרבע שעה אחרי זה (זוכרים, עוד לא שש בבוקר בשבת) צלצל הטלפון. משטרה. "הרכב שלכם חונה במקום אסור". הרכב היה אצל הדס. הזבוב הצדיק שידע שיתקשרו מהמשטרה רצה שלא נדאג…

מניין להם?

זבובים הם עם נייד והם מחליפים ביניהם מידע. הביטוי "כמו זבוב על הקיר" מתאר את תכונתו של זבוב הבית להיות צופה נטול מעורבות רגשית. כתוצאה מכך, אם רק נלמד לשוחח איתו, זבוב הבית יכול לשקף לנו איך אנחנו נראים ואף להוסיף רעיונות שליקט במקומות אחרים לגבי שיפור מצבנו…

כיצד לנהל שיחה עם זבוב הבית?

מומלץ לבחור זבוב שמפגין רצון לשוחח אתכם, כלומר, כזה שמתעופף בקרבת הפנים שלכם ולא מרפה. שאלו את הבורא האם הזבוב נושא מסר כלשהו עבורכם. אם כן – שאלו מהו המסר. זכרו כי לזבובים יש קצב חיים מאד מהיר (200 נפנופי כנף לשניה הוא אחד הקצבים המהירים שיש!) ולכן כוונו את האוזן שלכם לתדר שיחה מהיר. במקביל, בקשו מהבורא להאט את המסר שלהם לקצב שתוכלו להבינו.
התאמנו על זה. בדומה לבני אדם גם מבין הזבובים יש כאלו שקל יותר להבינם וכאלו שפחות אך באופן כללי, ברגע שתלמדו להבין אחד יהיה לכם קל יחסית להבין גם את האחרים. עם זאת, זוכרים את הזבוב שתפס אתנו טרמפ מהצפון למרכז? לעתים תפגשו זבוב עם ניחוחות ממקומות מרוחקים ותצטרכו עוד רגע קט כדי להתרגל לעגה המיוחדת לו…

טיפ נוסף – זבובים רבים אינם מודעים לכך שהמעוף שלהם בסביבתנו מהווה מטרד. אנו נדמים בעיניהם כגוליבר שכלום אינו יכול להטריד אותו. אם תתחברו לבורא ותבקשו למסור להם שמה שהם עושים כעת מטריד אתכם, רובם יתנצלו וינועו הלאה. בסה"כ העולם הוא מגרש משחקים פתוח עבורם ואין להם צורך להיות דווקא לידינו.

נסו ותהנו!

דר' נגה בן ישראל,
וטרינרית ומאסטרית לתטא הילינג

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר