נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

אחריות אישית לפי תטא הילינג

מה משותף לסטודנט הנצחי ולרווק ההולל?

אפתח ואומר – בביטוי 'הסטודנט הנצחי' אני מתכוונת לאנשים שלומדים ולומדים ולא משנה כמה הם לומדים, הם כל הזמן מרגישים שלפני שיוכלו ליישם הם חייבים עדיין ללמוד ____. 

אז מה משותף לסטודנט הנצחי ולרווק ההולל?

באחוז מאד גבוה מהמקרים זהו הפחד להתחייב ולקחת אחריות.

מה גורם לפחד הזה? למה המילים אחריות או התחייבות כל כך מרתיעות אותם? במה הם שונים מאנשים שמשתוקקים להוביל ולהיות בעמדת מפתח והשפעה?
ובאופן כללי, האם אחריות זה משהו שכדאי להתאהב בו או שמא שומר נפשו ירחק? 

אלו השאלות שלי היום. אענה עליהן באמצעות ההבנה שרכשתי מתוך העיסוק שלי בשיטת תטא הילינג. אני מקווה שהתשובות תהיינה בעלות ערך עבורך.

היום שבו איבדה האחריות את הסקס אפיל שלה

פעם, כשחיינו בחברה שבטית, היינו צמודים לגב של אמא וראינו את המבוגרים בכל שעות היממה. ראינו אותם בבריאות ובחולי, בחיים ובמוות. היינו איתם כשהם קוששו עצים, שאבו מים, הכינו אוכל, עבדו בשדה, לקטו עשבי מרפא… כמעט ולא היתה הפרדה בין עולם הילדים לעולם המבוגרים. מרגע שעמדנו על רגלינו ועל דעתנו ציפו מאתנו לתת כתף בעשייה המשפחתית והשבטית. וכך ינקנו ונשמנו אחריות, וחשנו גאווה על כך שסומכים עלינו. 

היום המצב מאד שונה. מזמן הפסקנו להיות קשורים לגב של אמא, ומזמן נוצרה הפרדה בין עולם הילדים לעולם המבוגרים. ילדים משחקים, מבלים, נהנים מחוסר אחריות כמעט מוחלט בחברת ילדים אחרים, ואילו המבוגרים יוצאים מדי יום מהבית כדי לעבוד ולספק לילדים את כל מחסורם ורצונותיהם. הילדים באים בדרישות מההורים, וההורים עושים כמיטב יכולתם כדי לעמוד בתקן. בעולם החדש, האחריות נתפסת יותר ויותר כעונש, כמשהו שעומד בינינו לבין ההנאה, השמחה, ההרפתקנות והסקרנות. האחריות אבדה את הסקס אפיל שלה.

מכת המוות לאחריות

את מכת המוות שלה קבלה האחריות מידי האשמה. אף אחד לא אוהב שמאשימים אותו. אשמה זה רגש כל כך מכביד. במקור אני חושבת שיצרנו אותו כדי לשרטט את גבולות ההתנהגות בחברה. אשמה היא העונש האולטימטיבי למי שלא נוהג באחריות. אז ככל שמשימה נתפסת קשה יותר לביצוע, גובר הסיכוי שנמצא אשמים. מי שמפחד מהעונש הזה – יעשה כמיטב יכולתו להימנע מאחריות.

מעניין לראות שבמדינת ישראל על כל אישה שיושבת בכלא יש 65 גברים (!) שיושבים אף הם. יכול להיות שזה נובע מכך שמשטרת האשמה מהלכת אימה רבה יותר על נשים מאשר על גברים? לפי אבא שלי – כן. הוא אומר – בתי הכלא מלאים באנשים חפים מפשע. אף אחד מהם לא חושב שהישיבה שלו בכלא מוצדקת. אם הוא צודק, זה אומר שלא הצלחנו לעורר בליבם של הצדיקים שיושבים בכלא את רגש האשמה. מקסימום עוררנו בהם סלידה או פחד מפני כליאה חוזרת.

אחריות היא חסד שאדם מעניק לעצמו

אחרי הרבה שנים שבהן למדנו ותרגלנו שמישהו אחר אחראי עלינו – ההורים, המדינה, המשטרה, מערכת החינוך… תטא הילינג מציעה לנו להתבונן על הדברים בצורה אחרת. אחריות, אומרת ויאנה סטייבל, היוצרת של שיטת תטא הילינג, היא הסיבה שלמענה הגענו לחיים האלה, למישור הקיום הזה. אחריות על פי ויאנה, זו היכולת להיות בעלי בית לא רק של הפעולות וההתנהגות שלנו אלא גם של הרגשות והמחשבות שלנו. כשנלמד לנהל את הרגשות שלנו במקום שהם ינהלו אותנו, נסיים את מסלול הלימודים בגוף פיזי ונהפוך למאסטרים מוארים. 

אחריות היא תהליך למידה שבו אנחנו מעלים למודעות את הסיבות שגורמות לנו להתנהג בצורה מסוימת או לחוות רגש מסוים. במקום לעסוק בהאשמת ההורים במה שיש ואין לנו, אנחנו חוקרים את החלק שלנו במציאות שלנו – למה בחרנו להיוולד להורים האלה, ולאיזו מטרה ותכלית בקשנו מהם לנהוג בנו כפי שנהגו. 

ההכרות הזאת עם עצמנו היא תהליך של יציאה מחושך לאור. משוחררים מהצורך להמשיך במשחק מציאת האשמים, אנחנו יכולים להתענג על ההכרות עם הפרשנויות שעיצבנו אי שם בילדות, ואז לרכך אותן ולהכניס במקומן פרשנויות עדכניות ומעצימות. כאלה שיחזירו לאחריות את הסקס אפיל האבוד, ויעזרו לנו ביום מין הימים לסיים את התהליך הלימודי בגוף פיזי.

תכנית הגמילה של תטא הילינג להשתחררות מאשמה

תטא הילינג מציעה לנו את הפלטפורמה האידאלית להשתחררות ממשחק האשמה –
קורס יחסי עולם:
5 ימים רצופים,
2 החלפות טיפולים ביום + טיפול הדגמה יומי,
בסה"כ 25 טיפולים שתתנו, תראו או תקבלו במשך 5 ימים משותפים שכולם כבר יודעים תטא הילינג.

אחרי קורס יחסי עולם – אחריות לא רק שלא תהיה מילה מגונה אלא משאת נפש ממש. יהיו לכם כלים רגשיים לחוש בנוח עם טעויות ועם היכולת להפיק מהן לקחים ויותר לא תצטרכו לפחד ליישם. 

אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה שינוי עושה תהליך שכזה לביטחון ולערך העצמי? ואיזו תרומה יש לו לאיכות החיים? 

מומלץ בחום!

הבית ללימודי תטא הילינג

תטא הילינג

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר