נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

טיפ #4: פיתוי המישורים שבדרך

​עצמו עיניים, קחו נשימה עמוקה והתחברו לבורא כל שישנו על פי המדיטציה של תטא הילינג.
האם הגעתם לבורא? ואם לא הגעתם לבורא, לאן כן הגעתם?

פעמים רבות כשאנחנו מתחברים לבורא מתקבלים מסרים, אולם לא תמיד הם מגיעים מהתבונה הגבוהה והאוהבת אותה אנו מכנים 'בורא כל שישנו'. מאמר זה מטיל אור על חלק ממקורות המידע האחרים.

דברי הקדמה

כבר בקורס היסוד ויאנה מלמדת אותנו אודות מודל אנרגטי ליקום. על פי מודל זה קיימים שבעה מישורי קיום, לכל מישור קיום יש תדר ורטט משלו ויכולת ריפוי מופלאה. אנחנו במיטבנו כשאנו באיזון מול כל מישורי הקיום. בתטא הילינג אנחנו לומדים להגיע לאיזון הרצוי בסיוע האנרגיה של בורא כל שישנו מהרקיע השביעי.

מאמר זה מניח שאתם מכירים את מישורי הקיום ומתוך כך שואפים לדייק את החיבור הטהור שלכם לבורא.
כדי להרחיב את הידע שלכם אודות מישורי הקיום מומלץ ללמוד את הקורס המתקדם או לקרוא את הספר של ויאנה (באנגלית) Advanced ThetaHeaing.

מישור הקיום הראשון:

במישור זה מתקיימים המינרלים. החומר האן-אורגני. מטופלים נוטלים לעתים תרופות, חלק גדול מהן קשור ישירות למישור זה. גם אנו המטפלים נוטלים לעתים תרופות. כאשר מתקבלת תשובה מהבורא, היא עוברת בין השאר דרך פילטר של מערך האמונות של התרופה שהאדם נוטל והתשובה יכולה להשתנות עקב כך. במיוחד נכון הדבר לגבי תרופות פסיכיאטריות שונות, תרופות נגד חרדה, דכאון ועוד שנועדו להגן עלינו מפני מחשבות ורגשות טורדניים שהתרופה למדה לזהות כבלתי רצויים.

על מנת להמנע מתיווך תרופתי זה מומלץ לבקש מהבורא בתחילת הטיפול לנטרל את ההשפעה התרופתית באופן הגבוה והמיטיב ביותר, בלי ליצור לאדם תופעות לוואי. כלומר, לבקש שהתרופה תמשיך לבצע את התפקיד שלמענה האדם נוטל אותה, מבלי להתערב בשיקול התבוני שלו. בתום הטיפול יש לבקש להחזיר את התרופה לתפקוד מלא.

מאחר ואינני זוכרת תמיד לעשות זאת בתום הטיפול, אני מבקשת מראש את נטרול התרופה רק למשך הטיפול.

מישור הקיום השני:

במישור השני מתקיימות ישויות שובבות וקונדסיות כמו פיות ורוחות הקשורות ליסודות ולטבע (elementals). מרבית האנשים אינם זוכרים אותן ואינם פוגשים אותן בדרכם לבורא, אולם, ילדים או מבוגרים בעלי נפש שובבה המחפשים הרפתקאות יכולים בקלות להגיע אליהן במקום לבורא. על פי ויאנה, ישויות אלו מאופיינות בצורת חשיבה שונה משלנו, רחוקה ממה שאנו מכנים 'מוסר' או 'הגינות'. אני מדמה אותן לטום, ג'רי ובאגז באני המצוירים שאין להם מושג מהו כאב והערך היחיד המניע אותם הוא הסיכוי להצחיק. לכן, אם פניתם לבורא והרגשתם כאילו משחקים בכם – ייתכן שבקרתם במישור השני במקום בשביעי…

פיות, אגב, מצפות לתמורה על העזרה שהן מעניקות. אם התחלתם לעסוק בתטא הילינג ובאותה עת החלו להעלם לכם חפצים שונים באופן מסתורי (במיוחד מנצנצים)– קבלו זאת כרמז למקור המידע שלכם…

במישור השני קיימים גם חיידקים ופטריות. מאמר נפרד יוקדש לעבודה איתם. על פי נסיוני אנשים אינם מתחברים אליהם בעת שהם פונים לבורא, אולם ייתכן מאד שהתשובות שאנו מקבלים עוברות דרך מסנן האמונות של יצורים זעירים אלו, וכך המסר המגיע מהבורא משתנה. היו ערים לנוכחות גורמים אלו בתוככם ובקשו תמיד שהמסר מהבורא יגיע אליכם ישירות, ללא תיווך.

מישור הקיום השלישי:

אחת השאלות המטרידות תטא הילרים, במיוחד בתחילת דרכם, היא – האם המחשבה או החזיון בו צפיתי בעת שפניתי לבורא הם פרי דמיוני הקודח או שקיבלתי מידע ממקור תבוני אחר? זו אחת השאלות הסבוכות ביותר למענה.

המודע שלנו מעוצב לחשוב שאנחנו אינדיבידואלים נפרדים מהסביבה בעלי חשיבה עצמאית ופרטית. והתת מודע שלנו? הבה נתבונן בו קצת באמצעות שתי דוגמאות, הראשונה בוחנת מה קורה כאשר אנו מסירים באמצעות סם את המחיצה בין המודע לתת מודע, והשניה דוגמא סטטיסטית מפליאה:

בניסוי מבוקר נטלו אנשים LSD (הנחשב לסם הזיות). המשתתפים,ם אשר היו תחת השפעתו, מסרו מידע מדויק אודות אנשים שלא הכירו וארועים שלא נכחו בהם. [1]
מחקר אודות תאונות רכבות גילה שבעת התאונות היו באופן מובהק פחות נוסעים ברכבות מאשר בימים רגילים. כאילו אנשים ידעו באופן כלשהו שכדאי להם להמנע מנסיעה ברכבת באותו היום. [2]
שני המחקרים הללו ועוד רבים אחרים מרמזים שייתכן שכולנו שותפים למאגר מידע עצום המאפשר לנו לדעת הרבה מעבר למה שהמודע שלנו קולט, ואולי גם לתאם את הפעולות שלנו עם אחרים בקנה מידה עצום. מסיבה כלשהי איננו מודעים למידע הזה, אולם הוא מצוי ב"מחלקה" נפרדת המכונה התת מודע.

מה קורה כשאנחנו מתחברים לבורא במצב תטא?

כפי הנראה, שכשהמוח בתדר תטא, המידע האצור בתת מודע אודות מה שהיה, מה שהווה ומה שיהיה, הופך נגיש. אלא שאליה וקוץ בה. הכניסה אל נבכי התת מודע דומה לכניסה לספריה הלאומית, בלי להבין את שיטת המיון והארגון של המידע או ספרנית שתעזור לנו להתמצא במרחב… כאן מתגלה הגאונות של תטא הילינג.

המדיטציה של תטא הילינג מאפשרת לנו להתנתק לרגע מכל מה שכובל אותנו לגוף האנושי – תודעה של פחד, תחרות, מוות, דואליות, סבל ועוד. ההתחברות לבורא היא התחברות לחלק בתוכנו היודע שהוא חלק מכל היש, ואולי הוא אפילו כל היש עצמו. כאשר אנו מתחברים לבורא ושואלים שאלה כלשהי, המודע יוצר את המיקוד והתת מודע מספק את התשובה.

התת מודע משיב בהרף עין. איך? מאחר והוא אמון על ההשרדות האישית שלנו, כפי הנראה המידע מאוחסן בו באופן היקפי או רוחבי המאפשר גישה ישירה לכמות עצומה של מידע ומתוך כך תגובה מהירה מאד לכל מצב נתון. זאת בשונה מהמודע המצויד בחשיבה לינארית המגבילה את מהירות התגובה שלו.

כלומר, הבורא והתת מודע שלי הם בעצם אותו הדבר?

אני חושבת שכן.
ולא.

התת מודע שלנו מורכב מאד. עד כה למדנו שקיימות בו אמונות קולקטיביות כמעט בלתי מעורערות כמו למשל האמונה שאנו זקוקים לחמצן כדי לחיות , שפצצות הן הרסניות ושהמחשב שאני עובדת איתו הוא אמתי [3]. מתקיימת בו גם "רשת חברתית" עצומה אשר פייסבוק לידה הוא כלי פרימיטיבי. להערכתי התיאום נעשה ברמת האטומים כאשר האלקטרונים הם שליחי המידע, אבל זה כרגע הגיג שעדיין אין עליו קונצנזוס.

אגב, ויאנה אומרת שכאשר אנו עורכים את המסע אל הבורא, למעשה איננו מתרחקים לשום מקום אלא דווקא מתכנסים פנימה, אל תוך גרעינו של אטום. במשך תקופה ארוכה לא הבנתי את כוונתה, אולם עכשיו סוף סוף נמצא קצה חוט למשהו עמוק הרבה יותר מכפי ששערתי. [4]
בתת מודע קיים גם שפע אמונות "פרטיות" עליהן אנו מרבים לשוחח במהלך טיפולי תטא הילינג. נתנו להן את השם הבלתי אוהד "אמונות מגבילות" או "אמונות חוסמות".

כאשר אנו מתחברים לבורא, איננו רוצים להתחבר לשום אמונה מגבילה, קולקטיבית או פרטית. אנו רוצים להיות משוחררים מכבלים כמו טינה, ספק, חרטה, חרדה וייאוש. חוק העדות משחרר אותנו מהאחריות לריפוי וכך מאפשר לנו לנקוט גישה אובייקטיבית לגבי המידע והריפוי המתקבל. כלומר, החיבור לבורא מחבר אותנו לחלק עמוק מאד בתוכנו שהינו מקבל, מכיל, אוהב, מבין. בהשוואה לאוקיינוס – האמונות המגבילות שלנו הן האדוות והגלים על פני המים. הבורא הוא הזרמים העמוקים וגם הקרקע המעצבת את מבנה האוקיינוס, וגם יש לו גישה לכל הגלים בכל הרבדים.

ההבנה שהבורא למעשה בתוכנו מהווה נחמה עצומה –אין מה לדאוג יותר האם הבורא איתי, האם הוא זמין עבורי. הבורא הופך להיות נגיש יותר מאי פעם!

כלים לזיהוי בורא כל שישנו

כשאנחנו בתודעה אוהבת, נטולת שיפוטיות, כשאנחנו פונים לבורא וחווים שהכל אפשרי, אני סבורה שהתשובות שאנו מקבלים הן מהמקור הגבוה ביותר בתוכנו אותו אנו מכנים "בורא כל שישנו". כאשר התשובה מגיעה רק לאחר שהשלמנו לשאול את השאלה ויש בה משהו מפתיע ורחב יותר מכפי שהיינו מסוגלים לחשוב עליו בעצמנו, אנחנו בתקשורת עם הבורא.

אם לעומת זאת כשאנו פונים לבורא מתקבלות התשובות שכבר ידענו מראש, ייתכן והתשובות הן ממישור הקיום השלישי. הסיבה לכך יכולה להיות הפחד של המודע, האגו, להרפות מהשליטה ולהיחשף לאוקיינוס הגדול של הידע אינסופי. חשש זה הוא טבעי ומובן, מאחר והמודע מאמין כי הוא הקובע בכל עניין בחיינו.

כדי להתגבר על חשש זה, ניתן להרגיל את המודע לפעול בשיתוף עם התת מודע. ההסכמה הנדיבה של התת מודע לאפשר למודע להיות זה ששואל את השאלה, נותנת למודע תחושה מסוימת של שליטה. ככל שגובר שיתוף הפעולה בין השניים, המודע יכול להרגיש בטוח יותר, סומך יותר, מאפשר יותר. בעת שנעז להתמסר לאינסוף הקיים בתוכנו, נוכל לגעת במופלא ולאפשר לנסים לקרות, לכאורה בדרך מנוגדת למה שידוע למודע.

אני מקווה שמאמר זה עוזר לכם להבין טוב יותר את מקור התשובות שלכם. למעשה זו רק התחלה של דיון. הזמנה להעמקה והתבוננות. בפרק הבא נדון ברקיעים הבאים ובשאלות שהם מעלים. עד אז – להתראות!

[1]   ראו ספרים מאת סטניסלב גרוף: Stanislav Grof – Realms of the Human Unconscious, The Adventure of Self Discovery, Beyond the Brain.
[2]   היקום ההולוגרפי המהפכה הרוחנית במדע, מייקל טלבוט, עמוד 189.
[3]   אחד מבוגרי קורסי אנטומיה אינטואיטיבית של ויאנה החליט שאיננו מוכן עוד לחיות על חשבון אף אחד אחר ובמשך תקופה ניקה את כל האמונות שלו לגבי אוכל. כבר כמה שנים שהוא אוכל רק פעם בשבועיים לערך, ובריאות נשמרת תקינה.
[4]   נושא זה מרתק אותי ועדיין אני חוקרת אותו. בעתיד אקדיש לכך מאמר באורך מלא.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר