נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

יצירת מציאות – אמת או בדיה?

מה זאת "מציאות" ומה הקשר שלה למילה המצאה?

כשאנחנו רואים שולחן, כיסא, רצפה, ענן, ברור לנו שהחפצים האלה קיימים במציאות. יותר מזה, סביר להניח ש-100% מהאנשים מסכימים שאכן יש שם שולחן, כיסא, רצפה, ענן. אבל האמת היא מאד שונה. 

שולחן עשוי ממולקולות. מולקולות עשויות מאטומים. אטומים בנויים מפרוטונים נויטרונים ואלקטרונים. פרוטונים ונויטרונים עשויים מקוורקים שזה בעצם אנרגיה. כלומר, השולחן למעשה עשוי מאנרגיה שיש לה חותם מסוים של אור וצליל. המוח שלנו קולט את האותות האלה, מפרש אותם וקובע – שולחן!

באופן מפתיע, המוחות של בני האדם מספיק דומים, כך שגם אויבים מושבעים מסכימים זה עם זה שיש פה שולחן, למרות שמה שיש זאת אנרגיה. כלומר, המוח שלנו כל הזמן עסוק במתן פרשנות לרטטים שהוא קולט. או במילים אחרות – הוא כל הזמן ממציא את המציאות.

מרגע שנסכים שהמציאות החיצונית איננה עומדת בפני עצמה אלא היא תלויה באופן גורף בפרשנות שלנו אליה, נוכל להתחיל להבין למה בני האדם כל כך חלוקים ביניהם אפילו בשאלות לכאורה אובייקטיביות כמו הדילמה אם חם או קר בחדר, האם מה שנאמר הוא הוגן או לא, והאם זה מצחיק או מעליב.

לאור ההבנה הזאת של המציאות, בואו נתחיל לבחון את המושג יצירת מציאות.

הסיפורים של ויאנה סטייבל 

ויאנה סטייבל היוצרת של תטא הילינג, מספרת שמדי פעם קורה שמיכל הדלק ברכב שלה מתמלא מעצמו, או שהיא מוצאת את עצמה מוציאה מהכיס עוד ועוד שטרות כסף שהיא בטוחה שלא היו שם קודם… 

מאד רציתי להאמין לה ועם זאת זה נשמע לי הזוי. עד שבאחד הקורסים שהשתתפתי בהם קרה הדבר הבא:

ויאנה היתה צריכה לחתום על החוזים והתעודות שלנו. מדובר במאות חתימות. הבת שלה בובי האיצה בה להזדרז ולחתום כי הקורס עמד להסתיים ואנשים היו צריכים להספיק להגיע לטיסות שלהם. ויאנה הרימה אליה את המבט ואמרה – אל תדאגי. יש לנו שפע של זמן. ופתאום כל החוזים והתעודות היו חתומים! אגב, ויאנה עצמה הופתעה לא פחות משאר הנוכחים.

יצירת מציאות שכזאת היא חלומי בעיניי. כלומר, לויאנה עצמה אין שליטה על איך ומתי הדברים קורים. עד כמה שהחוויות האלה קסומות ומופלאות, אי אפשר באמת לבנות עליהן אלא רק להיות בהודיה גדולה כשהן קורות. כשאני מדברת על יצירת מציאות, אני מדברת על משהו שאפשר לבנות עליו. הסיפור הבא מדגים זאת.

אגב, אם מעניין אותך לקרוא סיפורים על התנסויות אנושיות מאד מרחיקות לכת אני ממליצה על הספר היקום ההולוגרפי מאת מייקל טלבוט בהוצאת מפה. 

הילד שמוצא כסף

חברים ספרו לי שהבן שלהם כל הזמן מוצא כסף.
שאלתי – מה זה אומר "כל הזמן"?
זה אומר כל הזמן, הם ענו.
תסבירו, ביקשתי.
והם ענו – מדי שבוע הוא מוצא לפחות 100 ₪. ברחוב, על הדשא. אפילו כשהוא הלך לשירותים בבריכה הוא חזר עם מטבע דביק של 10 ₪ שמצא בפח…

האם לילד הזה יש כוחות-על שגורמים להיווצרות כסף רגע לפני שהוא עובר במקום, או שמא התודעה שלו יודעת לזהות כסף שאחרים לא מזהים כי הם עסוקים בדברים אחרים? אני מניחה שהאפשרות השנייה היא הנכונה.

אין צורך להיות ויאנה

Viana Stibelהקסם שמהלכים עלי סיפוריה של ויאנה מעורר בי רגשות מעורבים של כמיהה לגעת במופלא לצד החשש שאצלי זה לעולם לא יעבוד כמו אצלה. ויכול להיות שבאמת יש לה סגולות מיוחדות שלא יהיו לי בחיים האלה. לא לי ולא לרובנו. ועם זאת, אנחנו יכולים ללמוד דווקא מהילד שאצלו הכסף כן גדל על העצים, איך ליצור את המציאות בצורה אחרת לגמרי…

ויאנה מספרת שלפני שעסקה בתטא הילינג היא עבדה זמן מה כמאבטחת בכור גרעיני. במסגרת ההכשרה שלהם הכניסו אותם אחד אחד לחדר והורו להם לזהות את מספר כלי הנשק שנמצאים בו. כלי הנשק פוזרו במקומות שונים, גלויים. ויאנה מצאה 70. זה היה המספר הגדול ביותר שמישהו בקבוצה מצא. אלא שהיו שם 120! ומדובר שאנשים שעברו הכשרה לשים לב לכל פרט ופרט ולהיות בתשומת לב מיוחדת לכלי נשק.

התרגיל הזה נועד ללמד אותנו על החולשה של התודעה שלנו. התודעה שלנו מחולקת למודע ולתת-מודע. החלק המודע מאד מוכר לנו. לכאורה הוא זה שמקבל את ההחלטות בבית, אלא שבפועל הוא אחראי כנראה על כ-10% בלבד מהפעולות, מחשבות ורגשות שלנו. שאר הדברים נקבעים בחלק הלא-מודע של התודעה. זאת מכיוון שכל מחשבה מודעת מצריכה מאתנו הרבה אנרגיה, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתנהל בחוסר יעילות אנרגטי. המחשבות הלא מודעות הן כמו טייס אוטומטי שמתנהל ביעילות מופתית. הבעיה היא שההתנהלות שלו נעשית מתוך אמונות שחלק גדול מהן נוצר בילדות או אפילו מוקדם יותר. את חלקו ירשנו הר כגיגית, וחלקו בכלל שייך לתודעה הקולקטיבית שאנחנו חלק ממנה כמו תודעת הנשים או היהודים. 

המציאות שאנחנו קולטים באופן מודע מהווה פסיק מתוך המציאות שנמצאת סביבנו. אומרים שבכל שנייה אנחנו קולטים אלפים בודדים של פריטי מידע מתוך מיליוני או אפילו מליארדי פריטים וגם זה עובר תוך שנייה ללא-מודע. לכן, אם אנחנו רוצים להיות יוצרי מציאות, הדבר הפשוט ביותר הוא לשנות את הפוקוס של המודע שלנו ולהתחיל לראות פרטים שעד כה לא ראינו. כמו הכסף שנמצא בכל מקום, כמו האהבה שמחכה כבר שנראה אותה, כמו החיבורים בין אנשים שמסיבה כלשהי עד היום ראינו בהם בעיקר את הקלקול.

איך משנים את הפוקוס?

שינוי הפוקוס זאת המומחיות של תטא הילינג. תטא הילינג מצאה דרך מעניינת לזהות ולשנות את האמונות הלא מודעות שלנו. השינויים האלה נותנים חוויה קסומה של יצירת מציאות. למעשה מה שאנחנו עושים זה משנים את האמונות שלנו, ופתאום המציאות משתנה, תלוי מה ביקשנו. יכול להתפנות לנו זמן יקר, אנחנו יכולים להפסיק לכעוס על אדם כלשהו שקודם הספיק שהוא נשם לידינו וכבר היינו עם אגרופים קפוצים, הערך העצמי שלנו יכול להשתדרג ופתאום אנשים רוצים להקשיב לנו. וככל שאנחנו משנים יותר אמונות שגרמו למציאות שלנו להיות עגמומית ומחליפים אותן באמונות קלילות ומרחיבות, יכולים לקרות לנו גם דברים כמו שקורים לעיתים לויאנה. כי הרי המציאות כמו שכתבתי בהתחלה, לא באמת קיימת. מה שיש זה רק אנרגיה שהמוח שלנו מפרש. אז מה הבעיה שאנרגיה תהפוך מדבר לדבר ומיכל הדלק פתאום יתמלא?…

רוצה לשחק עם זה?

אני מזמינה אותך להצטרף למועדון בוקר טוב שלנו. 15 דקות של שיחה יומית, כל יום במיקוד על משקפיים אחרות שדרכן אנחנו רואים את המציאות, במטרה כמובן לשנות את המשקפיים. כאן נרשמים לחודש התנסות ב-40 ₪.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר