נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

כיול בדיקת השריר

כיול בדיקת השריר כשהיא לא מדייקת

בדיקת השריר היא כלי מצוין, כל עוד היא עובדת. אלא שלפעמים היא "משתבשת ולא משקפת נאמנה את האמונות של הנבדק". מה עושים? איך "מחזירים אותה למוטב"?
רגע לפני שאתם מתייאשים מהשימוש בה, קראו את המדריך הבא ואולי תמצאו בו טיפ בעל ערך עבורכם.

גשר בין המודע לתת מודע

בתחילת הדיון, בואו נבסס את התועלת שבשימוש בבדיקת שריר בתוך טיפול.
מעל 80% מהאמונות המעצבות את חיינו הינן אמונות שאיננו מודעים להן. למשל, אדם רוצה להבריא ממחלה ואיננו מבין מה עוצר אותו. בסריקה האינטואיטיבית אני מזהה את האמונה "אם אבריא אעזוב את אשתי". האמונה נראית לו מופרכת מאחר והקשר ביניהם מצוין. מה עושים? בדיקת השריר. אם במקום לומר לאדם – "זו האמונה שלך, בוא נטפל בה", נבקש ממנו לבדוק את האמונה והגוף שלו יראה שכך הוא מאמין יהיה לו קל יותר להתמודד עם האמת של עצמו.
בדיקת השריר היא אחת הידידות שלנו במהלך הטיפול. היא מדייקת אותנו (רובינו מקבלים מסרים מעט אמורפיים מהבורא ואז מפענחים אותם. בדיקת השריר עוזרת לנו לוודא שפיענחנו את המסר שקיבלנו בצורה מדויקת).
למטופל הבדיקה עוזרת להיווכח שמה שהעלינו הן אמונות שלו ולא המצאות שלנו והיא מאפשרת לו לעקוב אחר תהליך שינוי האמונות שלו כאשר תוצאות הבדיקה משתנות בעקבות האמונות שניקינו בטיפול.
באופן כללי אני מוצאת שהבדיקה עוזרת לדייק אותי ומשאירה את הטיפול במישור של חקירה לעומק ופחות מתן ייעוץ ותקשור.

מה גורם לבדיקת השריר לא לעבוד?

בטיפול תטא הילינג פנים מול פנים נהוג שהמטפל בודק את המטופל. לפיכך, הגורמים לאי הדיוק בבדיקה יכולים להיות תלויים בכל אחד מהם. כמטפלים, אם הרבה פעמים אתם נתקלים במצבים שבהם הבדיקה לא אמינה – ייתכן שאתם איכשהו גורמים לכך. אולי אתם לא מבצעים את הבדיקה כראוי ואולי אתם מזמנים אליכם דווקא אנשים סקפטיים שאצלם הבדיקה פעמים רבות פחות עובדת. אם הבדיקה איננה עובדת רק לעתים רחוקות, סביר יותר שהגורם לכל מצוי בידי המטופל.

גורמים התלויים במטפל

  • המטפל אינו בטוח בעצמו. חוסר הבטחון העצמי מוקרן על המטופל וגורם לו להרגיש פחות בנוח להתמסר. במקרה כזה על המטפל להיות ער לחוסר הבטחון שלו ולמצוא דרך כן להרגיש בטוח מספיק כדי לנהל את הטיפול. לפעמים עצם ההודאה בהתרגשות/חשש משחררת את המטפל מהחשש של עצמו והכל מסתדר.
  • מעורבות רגשית. בכל פעם שאנו מעורבים רגשית בטיפול, הבדיקה עלולה להשתבש. עד כדי רמה פשוטה שאנו עלולים למשוך מעט חלש יותר כשרוצים שיצא "כן" ומעט חזק יותר כשרוצים שיצא "לא". כך בטיפול בקרובי משפחה/חברים ובנושאים שאיננו מצליחים לפתור בחיינו האישיים. אם הבחנו שאנו מעורבים רגשית יש לנטרל זאת, ולמען השקיפות גם כדאי להודות בכך בפני המטופל. זה הופך אותנו לאנושיים בעיניו והוא אוטומטית שותף שלנו. לרוב עצם האמירה מצליחה להחזיר את הפוקוס למטופל וכך הבעיה נפתרת.
  • חשש מפני התוודעות למידע מסוים. כשאנו חוששים שנצטרך לשתף את המטופל במידע שנראה לנו מפחיד, לעתים תדר הפחד שלנו משבש את הבדיקה. אם יש נושאים קבועים שאנו חוששים מהם, כדאי להתמודד איתם מחוץ לחדר הטיפול בקורסים כמו אנטומיה אינטואיטיבית וקורס מחלות והפרעות. אם הנושא עלה מבלי שהיינו ערים לו, לעתים עדיף לעצור את הטיפול. כשאנחנו מטפלים מתוך כמעט בלתי אפשרי להחזיק את התדר של הרקיע השביעי וקיים סיכוי גבוה שנתקשר עם ישויות אחרות.

גורמים התלויים במטופל

  • המטופל אינו מבין את מטרת הבדיקה. לבדיקת השריר יש הסבר פיזולוגי פשוט. מטופל שלא יודע אותו או לא מבין אותו יכול להרגיש אפילו מאוים מכך שאנו מורים לו להדק את אצבעותיו, לומר כל מיני דברים ואז מנסים לפסק את האצבעות… הסבירו כמיטב יכולתם את הבדיקה. אם זה המחסום, ברגע שהאדם יבין, הבדיקה תעבוד.
  • סקפטיות. ככל שאדם סקפטי יותר לרוב הבדיקה פחות מדויקת. באופן אישי אינני אוהבת לטפל באנשים סקפטיים משום שאני מכוונת על ריפוי, לא על להוכיח אנשים שמה שאני עושה הוא בעל ערך. אם למרות זאת אדם מבקש את עזרתי ומבקש גם עזרה להניח את הסקפטיות בצד אני עושה איתו בירור על הגורם לסקפטיות עד שהנושא נפתר או שאנו נפרדים כידידים.
  • המטופל עדין מדי. לעתים אנו פשוט מושכים חזק מדי ביחס לכמות ההתנגדות שמפעיל המטופל וכך אין הבדל בין ה"כן" ל"לא". הגיעה אלי משפחה שבה כולם כל כך עדינים שמספיק להפריד את אצבעותיהם בתנועת מספריים הפוכה של יד אחת (נסו לדמיין זאת עד שתבינו..).
  • המטופל חזק מדי. ישנם אנשים שעובדים כל היום עם הידיים ויש להם אצבעות חסונות מאד. אם הן גם קצרות ועבות קשה להכניס ביניהן את האצבעות שלנו וכך אנו מוגבלים עוד יותר ביכולת המשיכה שלנו. נסו לבדוק בזוג האצבעות החלש ביותר ביד החלשה. אם זה לא עזר – למדו את האדם כיצד להרפות והסבירו לו שאיננו עורכים מאבק כוחות. המטרה שלנו היא למצוא גשר לאמונות הלא מודעות שלו.
  • המטופל אינו מרוכז במעשיו. עם הוא שקוע כל כולו בטיפול הוא עלול לשכוח להפעיל מתח על אצבעותיו. הזכירו לו בעדינות.
  • נושא טעון רגשית. אם הבדיקה עבדה היטב ופתאום במהלך הטיפול היא משתבשת – ייתכן שנגעתם בלב ליבו של עניין שהאדם מתקשה להתמודד עימו. היו סובלניים, מכילים וגם הסבירו לו את הגורם לשיבוש. אם הוא מרגיש מוכן להתקדם לעובי הנושא, בקשו מהבורא ללמד אותו שבטוח עבורו לדעת מה הדבר שנגעתם בו ושהבורא יעשה זאת באופן שיוכל להכילו.
  • המטופל חושש להתוודע לתת מודע שלו. אם הוא מודה בכך – ניתן לשאול אותו ממה הוא חושש, ואם הוא אינו מזהה בתוכו חשש כזה, ניתן לבקש מהבורא ללמד אותו שבטוח עבורו לדעת את האמונות הלא מודעות המנהלות אותו.
  • למטופל יש אינטרס סמוי להכשיל את הטיפול. חלק מהטופלים מגיעים עם חשש גדול מפני שיטות אלטרנטיביות ובמיוחד מפני עבודת רגשות ודברים הנתפסים בעיניהם במיסטיים. בדיקת שריר שאיננה עובדת יכולה להיות הדרך שלהם לא לשתף פעולה עם משהו שאיננו נראה להם לטובתם הגבוהה. יש מקום בהחלט לדבר על כך ולברר איתם מדוע הגיעו למרות החשש.
  • היכולת לסמוך. אדם הסומך רק על עצמו לרוב יעדיף את הבדיקה העצמית. אדם שאיננו סומך על עצמו לרוב יעדיף שמישהו אחר יבדוק אותו. זו סוגיה שכדאי להתייחס אליה. היא תיצור שוני משמעותי בחיי המטופל אם ילמד לסמוך על עצמו ו/או על אחרים.
  • סוגיות של שליטה. בדיקת השריר טומנת בחובה הפתעות למטופל. מי שאיננו מרגיש בנוח לשחרר שליטה עלול להרגיש איתה לא בנוח. גם על זה כדאי לשוחח כדי לראות מה הכי מפחיד באיבוד שליטה.
  • חרדת מבחנים. ויאנה מכנה את הבדיקה muscle testing. בתחילה תרגמנו את שמה ל"מבחן שריר". עצם השם עלול לעורר חרדה אצל כל מי שסובל מחרדת מבחנים. יש להסביר שאין כאן תשובות נכונות או שגויות. אנו פשוט מחפשים את האמת הפנימית של האדם.
  • עייפות החומר. אם בין בדיקה לבדיקה לא הורינו למטופל לשחרר את אצבעותיו, הוא עלול פשוט להתעייף והבדיקה מפסיקה להיות מדויקת. זכרו להורות לו להרפות מדי פעם.

הנוסע המתמיד

החדשות הטובות הן שבדרך כלל עם הזמן זה משתפר. כלומר, ככל שלומדים יותר, מנקים יותר אמונות, מתרגלים יותר, מרגישים נינוחים יותר עם תטא הילינג – כך גם בדיקת השריר הופכת לידידה נאמנה. כמו בהרבה תחומים אחרים – יש בזה גם קצת משחק של התמדה ומי שמתמיד – מפתח את המיומנות הדרושה. 

לחיי ההתמדה וההנאה בדרך!

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר