נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

לימודי רפואה אלטרנטיבית

לימודי רפואה אלטרנטיבית – האם יש צורך באלטרנטיבה?

ב-100 השנים האחרונות תוחלת החיים הממוצעת בעולם המערבי גדלה בכ-30 שנה. אמנם זכינו באריכות ימים, אלא שעבור מבוגרים רבים, שנות חייהם האחרונות הינן תקופה של חולי וקשיים מרובים. אומר ג'ון רובינס – לפני 100 שנה בילה אדם מבוגר בעולם המערבי רק 1% מזמנו במצב של מחלה, היום עלה המספר לכ-10% מחייו הבוגרים. "לפעמים אני חושב, שלא את חיינו הארכנו, אלא דווקא את משך הגסיסה שלנו". ('בריא בן 100', בהוצאת פוקוס, עמודים 12-13.)

מציאות עגומה זו של מחלות כרוניות מעוררת בציבור צורך למצוא פתרונות נוספים לשיפור בריאותו. מכאן החיפוש אחר לימודי רפואה אלטרנטיבית. אלטרנטיבה לגישה הרפואית הקיימת.

במאמר זה נלמד על לימודי רפואה אלטרנטיבית, למי הם מתאימים ונטעם מעט מהניחוח של לימודי תטא הילינג.

לימודי רפואה אלטרנטיבית – מה הם?

תחת הכותרת 'לימודי רפואה אלטרנטיבית' נלמדים כל תחומי הטיפול שאינם חלק ממערך לימודי הרפואה המערבית. שיטות כמו דיקור סיני ושיאצו שהגיעו מהמזרח הרחוק, הומיאופתיה וארומותרפיה שהגיעו מאירופה וגם פיתוחים כחול לבן כמו שיטת פלדנקרייז וגרינבאום. תחת המטריה של לימודי רפואה אלטרנטיבית קיימים עשרות אם לא מאות ענפים שונים.

לימודי רפואה אלטרנטיבית מתאפיינים בגישה הוליסטית, קרי, ראיית האדם כמכלול של גוף ונפש המשפיעים זה על זה. כחלק מתפיסה זו, מוקדש זמן ניכר לרפואה מונעת, ללמוד כיצד להשפיע באופן חיובי על הגוף-נפש ולבנות אורח חיים בריא ומאוזן. בוגרי לימודי רפואה אלטרנטיבית חווים פעמים רבות שינוי מבורך בחייהם ובבריאותם, דרך תרגול ויישום החומר הנלמד.

אם הגישה ההוליסטית מעניינת אתכם, כדאי שתקראו את המאמר המדבר על טיפול הוליסטי.

המשותף לרוב לימודי רפואה אלטרנטיבית הוא שמשך הזמן הנדרש ללמוד אותם קצר יחסית ללימודי רפואה מערבית, וכך אדם יכול לרכוש ידע בתחומי ריפוי מגוונים ולשלבם יחדיו. משך הלימודים הקצר יחסית מאפשר לאנשים רבים ללמוד אותם כתחביב או כקריירה שנייה.

לימודי רפואה אלטרנטיבית – למי הם מיועדים?

עד לא מזמן, לימודי רפואה אלטרנטיבית התאפיינו בסטיגמה שהלומדים אותם הם אנשים אולי מעט בטלנים, סהרוריים ולא ממש רציונליים, בשונה מהפונים ללימודי רפואה שמצריכים ציון פסיכומטרי גבוה ויכולת למידה אקדמית גבוהה. אלא שבשנים האחרונות נפתחו מכללות רציניות ומכובדות, אשר סללו את הדרך גם לאנשים המגיעים מתחום ההיי טק, אנשי עסקים, ואפילו רופאים.

קורס רפואה אלטרנטיבית יכול לכלול שיטות המערבות מגע, אָמנוּת, תנועה, ידע נרחב, הגיון, עבודה עם בעלי חיים, ועוד. כמעט כל אדם יכול למצוא תחום הקרוב ללבו באמצעותו יוכל לטפל באחרים. בנוסף, אנשים בעלי תשוקה לעזור לאחרים המתקשים בהתמודדות עם אופי הלימודים באקדמיה הכוללים עבודות סמינריוניות, מבחנים ולימודים אינטנסיביים בפרקי זמן לחוצים יכולים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם בתחומים אלטרנטיביים שונים ולהצליח מאד.

לימודי רפואה אלטרנטיבית יכולים לשמש כתחביב או למקצוע. רבים לומדים אותם מתוך צורך פנימי בהתפתחות האישית ולאו דווקא מתוך רצון לטפל באופן מקצועי.

לימודי רפואה אלטרנטיבית ותטא הילינג

בשנת 2010 פגשתי לראשונה את תטא הילינג ומיד התאהבתי. כמי שבילתה 7 שנים בלימודי ביולוגיה ווטרינריה, הכרתי את העולם דרך זווית מאד מסוימת. תטא הילינג לראשונה הכניסה לתוך משוואת הבריאות והחולי את הרכיב הרגשי. כבר בקורס היסוד דיברה ויאנה על היכולת לשוחח באמצעות תטא הילינג עם בעלי חיים ואף לרפא אותם. הייתי בשוק!

מאוחר יותר, כשחזרתי לארץ בתום לימודיי, כלבה של חברה היתה מעורבת בקטטה. נכון יותר להגיד שכלב גדול התנפל עליה ונשך אותה בראש. במזל הוא לא הרג אותה. חברתי הלכה מיד לווטרינר, אבל היא והגורה שתיהן היו בשוק והיא חשה שהווטרינר לא מספיק רגיש לצרכים שלה. במקום זה היא באה אלי. ערכתי קריאה אינטואיטיבית לגורה, ו"ראיתי", באופן לא מפתיע, "מסיבת ריקודים" של חיידקים בתוך הפצע. הוריתי להם לצאת החוצה, בדיוק כמו שלמדתי בתחילת לימודיי. אלא שהחיידקים לא רצו לצאת. על פי תטא הילינג, מה שיכול לשמש כעוגן עבור חיידקים הן תחושות של אשמה. הסתכלתי על חברתי. היא אכן חשה אשמה לגמרי על כל מה שקרה. נאלצתי לעבוד איתה מעט כדי שתצליח לסלוח לעצמה ולשחרר את הכלבה מהחיידקים.

כעת שוב ביקשתי שיעזבו. הפעם כבר ראיתי אותם שמחים על הרילוקיישן. כבר באותו יום החום שהתפתח לה ירד, הפצעים נסגרו לחלוטין, ללא הפרשות, והנפיחות שהתפתחה ירדה. במשך 10 שנותיי כווטרינרית ראיתי מספיק פצעים. מעולם לא ראיתי פצע מחלים מהר כל כך, ועוד ללא שימוש בשום חומר מחטא או אנטיביוטיקה.

הסיפור הזה הוא רק קצה הקרחון למה שפתחו בפני לימודי תטא הילינג. גיליתי שיש עוד עולם שלם של הזדמנויות ממש כאן, מעבר לפינה.

נסו ותיהנו.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר