נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

מה תטא הילינג עושה לתת-מודע?

מה זה ה"תת-מודע"?

התת-מודע הוא המסתורין הגדול שלנו. בתוכו חבויים כל הזיכרונות שיישלפו או לא יישלפו במועדם, כל "תוכנות ההפעלה" שלנו – ההרגלים, דפוסי חשיבה חיובית ושלילית וההתנהגות, זקיפות הקומה או שחיחות הכתפיים, הדברים שטעימים לנו, נעימים לנו, מושכים אותנו ועוד. 

התת-מודע הוא גם "פח הזבל" של התודעה. כל הדברים שהמודע אינו כשיר לטפל בהם מודחקים לתוכו, במיוחד הטראומות שלא הצלחנו להכיל בזמן אמת. הדחקה שונה מנטרול הכאב של אירוע כלשהו. הדחקה פירושה שהזיכרון תויק באזור שאיננו נגיש להכרה המודעת ומשם הוא מנהל אותנו בלי שיש לנו בקרה או שליטה עליו. כדי שנוכל להיות בבקרה מודעת על החיים שלנו, עלינו למצוא דרך לפגוש את הזיכרונות המודחקים מבלי שהכאב שהם מכילים יכריע אותנו. בואו נדבר היום על הדרך שבה תטא הילינג עושה זאת. 

תטא הילינג – גשר בין המודע לתת-מודע

מבחינה אנטומית נוטים למקם את השכל המודע באונות הקדמיות של המוח הגדול, ואת התת-מודע בחלקים האחוריים של המוח, אלה שפועלים באופן אוטונומי, ללא שליטה מודעת. אצל מרביתנו קיימת הפרדה בין שתי ההכרות האלה. לכן אנחנו יודעים אם אנחנו אוהבים מנגו או לא, אבל לא כל כך יודעים למה. ה"למה" נמצא בדרך כלל בתת-מודע ולשם, כאמור, אין לנו כניסה. כשאני "עושה תטא" עם מישהי או מישהו ושואלת שאלה כמו – למה את חושבת שלא מגיע לך להצליח, או למה רק כשזה קשה זה בעל ערך, או מה באמת מפריע לך בסיטואציה הזאת, אנשים הרבה פעמים לא יודעים לענות. חלק מנסה לאלתר איזו תשובה הגיונית, חלק מגשש בתוכו פנימה כמו מחפש מחט בערמת שחת, וחלק עוצם לרגע עיניים, חושב, ואז מתפשט חיוך על פניו. אותם אנשים קלטו מידע שעלה מתוך מרתפים של התת-מודע ועבר את סף ההכרה המודעת. איך זה קרה?

ובכן, מצב התטא ששיטת תטא הילינג מלמדת אותנו להגיע אליו הוא מצב מאד מעניין שבו התת-מודע שלנו נגיש. מצבי התטא המוכרים – חלימה, היפנוזה או מדיטציה מאד עמוקה שבה אנחנו מרגישים אחד עם כל שישנו. בכל המצבים האלה השכל המודע מושבת באופן זמני. תטא הילינג מצאה דרך להאט את פעילות המוח למצב של גלי תטא כשאנחנו בערות מלאה. ככל שאנחנו מתרגלים אותה יותר, הולך ונבנה מעין גשר ואפילו אוטוסטרדה בין המודע לתת מודע. בעקבות זה הרבה יותר קל לנו להבין את עצמנו וליצור בקרה על הדפוסים הלא מודעים שלנו. בהדרגה נוצרת חוויה בריאה של מודעות הוליסטית שמאפשרת לנו לפגוש גם את הזיכרונות הכואבים ביותר בתוכנו מתוך מקום של שלום פנימי, עצמה, אהבה, כבוד ושמחה שמאפשרים לרפא את הכאב, ממש כמו לאחר טיפול הוליסטי

אז מה תטא הילינג עושה לתת-מודע?

בעיניי היא הופכת את התת-מודע לנגיש יותר וכך היא מאפשרת לו להתאוורר. היא נותנת לנו את האפשרות לפגוש חוויות עבר ואת הפרשנויות שהעמסנו עליהן, ממקום בוגר ומכיל הרבה יותר שמאפשר לנו להתמודד עם אותן חוויות בצורה אחרת לגמרי. 

במהלך סשן, כשאני שואלת מישהי או מישהו שאלה שאין להם מושג איך לענות עליה, אני מבקשת את רשותם לעורר את זיכרונם בעדינות בעזרת התטא. בתגובה לרוב עולה זיכרון כלשהו שלא ברור להם איך ההוא קשור בכלל, ואחרי רגע אנחנו מבינות שזה בול הדבר שהיה חסר. הגשר העדין הזה שנטווה החוטים של אהבה, שמאפשר לנו ריפוי בעומק התת-מודע בצורה רכה ונעימה.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר