נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

מטפלים ברפואה משלימה

מטפלים ברפואה משלימה – מקצוע לחיים בריאים

לימודי הרפואה האלטרנטיבית הפכו בשנים האחרונות למבוקשים ביותר. חלק לומדים זאת כתחביב ואחרים עוברים ממש הסבה מקצועית לאחר שמיצו את עצמם בתחום אחר. אם אינכם מכירים עדיין את תחום הרפואה המשלימה אבל אתם חשים משיכה ללמוד אותו, יש לי כמה טיפים עבורכם.

היתרונות בלהיות מטפלים ברפואה משלימה

לפני שנים ביקרתי חברה שהיתה רופאה טרייה בבית חולים. אני זוכרת אותה מגיעה הביתה מורעבת. שאלתי – אכלת צהריים? והיא ענתה – לא. הפסקת הצהריים היא הזמן היחיד בו אני יכולה לתפוס את כל הרופאים המומחים. אחרת, אצטרך להישאר שעתיים נוספות בסוף היום כדי לקבל את התשובות. עדיף לי לא לאכול. לא נורא, התרגלתי.

אני זוכרת שהזדעזעתי. חשבתי לעצמי – איך אדם שמוותר על בריאות שלו יכול לעזור לאחרים להחלים? אם שלא חושב שיש חשיבות לתזונה, למנוחה הנפשית, לרוגע?

אנשים הלומדים להיות מטפלים ברפואה משלימה מקבלים חינוך אחר לגמרי. מלמדים אותם להקדיש זמן לעצמם ולאחרים. לנשום, לאכול טוב, לשמוח, להיות באינטראקציות עמוקות עם אנשים, לאהוב…

הרפואה המשלימה מלמדת איך לחזק את הגוף ואת הנפש ואיך להביא את שניהם לאיזון שיאפשר בריאות מיטבית. כל דבר שאדם לומד לעשות לאחרים הוא מתרגל על עצמו, משום שהפעילות איננה מזיקה. היא רק מחזקת ומעצימה.

בנוסף, אנשים הנמשכים להיות מטפלים ברפואה משלימה פעמים רבות הם אנשים בעלי לב פתוח. אנשים שאכפת להם מהסביבה, מהקהילה. פעמים רבות יש בהם אהבת אדם אמיתית, אותה הם חותרים לחזק עוד ועוד. הדבר יוצר סביבת עבודה נעימה, מפרה.

חסרונות בלהיות מטפלים ברפואה משלימה

מרבית העוסקים ברפואה משלימה הינם עצמאיים (כלומר, לא שכירים). הדבר מצריך עיסוק לא מבוטל בשיווק ובניהול העסק מבחינת הוצאות והכנסות והתנהלות מול רשויות המס. לא כל אחד בנוי לכך. לכן יש מטפלים הבוחרים לעבוד בחסות קופות החולים, למשל. אלא ששם הם כפופים לנהלי העבודה של הקופה, הרואים לא פעם את הצרכים של הקופה ולא רק את טובתו הגבוהה של המטופל. הדבר עלול ליצור תחושה של פשרה מתמדת. אם תחליטו להיות מטפלים, כדאי אולי להקדיש מעט מחשבה איך הייתם רוצים להוציא את חלומכם לפועל.

בחירת שיטת הטיפול המתאימה לכם

שיטות שונות מצליחות לתת מגוון פתרונות לאותן בעיות. אין שיטה שהיא השיטה הכי טובה, אלא ישנה השיטה שהכי מתאימה לכם. אינני מתיימרת להכיר אפילו חלק קטן משיטות הטיפול המשלימות, אך ישנם שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת השיטה שלכם:

  • האם אתם אוהבים מגע פיזי? המגע יכול להיות מצומצם, כמו ברפלקסולוגיה, או בגוף כולו. מה אתם מעדיפים? לחלופין ישנן שיטות שאינן מערבות כלל מגע.
  • מה סוג ההכשרה שאתם רוצים לעבור? האם אתם ערוכים לעצור את החיים וללכת ללמוד מספר שנים במשרה מלאה, או שאתם מעדיפים לימודים התופסים רק חלק מהשבוע?
  • כמה אתם נמשכים לידע? ישנן שיטות טיפול שהידע בהן עצום. שיטות כמו נטורופתיה, הומאופתיה קלאסית ורפואה סינית מרעיפות ידע רב, לעומתן שיטות כמו תטא הילינג עוסקות בעיקר בחיבור לידע אינטואיטיבי ואינן מחייבות יכולת זכרון טובה.
  • אתם אוהבים תהליכים קצרים או ארוכים? יש שיטות כמו פסיכותרפיה הוליסטית בהן מתקיימים מפגשים שבועיים לאורך תקופה, ולעומתן שיטות כמו תטא הילינג בהן מטופל יכול להגיע מדי פעם למפגש או למספר מפגשים, מבלי שהוא מחויב לתהליך ממושך.

אני מציעה לכם להשתמש בשאלות הללו כדי להבין את אופי הלימודים ואת אופי המקצוע. ביקוש לאנשים מקצוע מעולים יש בכל תחום, לכן הבחירה בסופו של דבר, היא בעיקר בחירה של הלב.

אגב, היתרון של הקורסים בתחום הרפואה המשלימה הוא שבשל האורך הקצר יחסית שלהם, אנשים רבים לומדים יותר מתחום אחד וכך מדייקים את הבחירות שלהם.

איחולי הצלחה

אם בחרתם להשתתף בקורסי מטפלים ברפואה משלימה, אני מאחלת לכם שתמצאו משהו שהוא מעבר לידע טכני. משהו שיעורר בכם השראה, שימלא אתכם באהבה ויעזור לכם להיות בריאים!

בהצלחה

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר