נשמח לעזור לך
טלפון: 052-3228856
כתבו לי לוואטסאפ ואחזור אליכם
 [email protected]

תטא הילינג כאמצעי התמודדות עם טראומה נפשית

רבים מאתנו כלל אינם מודעים לכוחו העצום של גופנו, וליכולתו להביא לריפויה העצמי של הנפש. ניתן להקביל זאת לפצע מוחשי המגליד עם הזמן; הוא יכול להירפא בכוחות עצמו, אולם שימוש בתכשירים כאלו ואחרים, יסייע בריפויו המהיר יותר, ואף יעלה את הסיכוי לכך שלא תישאר כל צלקת.

על הקבלה זו בדיוק, ניתן להדגים את כוחה העצום של טכניקת התטא-הילינג. מדובר בפרקטיקה הלקוחה מן המזרח הרחוק ואשר השתלבה יחדיו עם מגוון רחב של אמונות מרפואות מסורתיות מרחבי העולם. תרגול תכוף של תטא-הילינג מאפשר לאמן את המוח ולסייע בפיתוח חשיבה חיובית.

יצירת שינוי תודעתי

האם מאורע שלילי ייתפס כזהה על-ידי שני בני אדם שונים? מרבית הסיכויים שאצל האחד, המאורע יתפרש בקיצוניות רבה יותר אל מול חברו. בשיטת ריפוי זו, אנו יכולים ליצור שינויים משמעותיים בדרכי חשיבה אשר התקבעו בתת-המודע ואשר משפיעות במידה רבה על האופן שבו אנו חווים את חיי היום יום.

כיצד ניתן להסביר את השינוי המתחולל בנו?

זהו למעשה חיבור אל תוך מעמקי הנפש, ונבירה ברבדים והשכבות העמוקים ביותר. עבור אלו שאינם מכירים את הריפוי העצמי באמצעות טכניקה זו, ניתן להסביר זאת ברבדים פשוטים יותר של מדיטציית המיינדפולנס.

כאשר אנחנו מתרגלים מיינדפולנס, אנחנו נדרשים לשימת לב אל מחשבות המתרחשות בקרבנו "כאן ועכשיו". ברגע נתון שבו אנו מתרגלים מדיטציה ונודדים עם המחשבות, אנו למעשה אומרים ומתארים לעצמנו את המחשבה שחלפה בראשנו, וכך הופכים את עצמנו למתבוננים בה, ולא לכאלו שחווים אותה.

אותו החיבור, אותה ההתבוננות הפנימית אליה אנו נדרשים בתרגול התטא-הילינג, יכולה לסייע בפתרון חוויות שליליות, פחדים ואפילו חשקים שלא אחת מנחים אותנו ללא שליטה ממשית.

כיצד ניתן לשלב תטא-הילינג כטיפול בטראומה נפשית?

חשוב לציין כי תטא-הילינג היא טכניקה אחת מיני רבות אשר יכולה לסייע בהתמודדויות עם סוגיות בריאותיות נפשיות כאלו ואחרות. עם זאת, חשוב לציין כי אין זה מהווה כל תחליף להתייעצות עם פסיכולוג או פסיכולוגית שיעניקו כלים נוספים.

טראומה נוצרת כתוצאה מאירוע בו חשנו חוסר אונים או איום ממשי על חיינו. לא אחת, תחושת חוסר האונים הזו מתקבעת בתודעה והופכת לחוויה אותה האדם הלוקה בטראומה, חווה פעם אחר פעם עם תסמינים פיזיולוגיים ממשיים דוגמת דופק לב מוגבר, עלייה בלחץ הדם, הזעת יתר ועוד.

תטא-הילינג עוסקת בשחרור מחסמים ומפחדים אשר לא אחת מנחים אותנו ביום יום, למאמר בנושא חסמים ופחדים לחצו כאן. זוהי דרך לחקר התודעה ותת המודע ללא תיווך – אנחנו אל מול המתחולל בנפשנו. מומלץ לשלבה ככלי אחד מיני רבים אשר יכולים לשפר את איכות חיינו, ולקדם חיים רגועים יותר ונינוחים הרבה יותר.

לוח ארועים

קטגוריות

ספרי תטא הילינג

לרכישת כל ספרי "תטא הילינג" בעברית

מועדון בוקר טוב

תחנת רענון לנפש – רבע שעה של שידור חי יומי שכל כולו קודש ליצירת מציאות

בכל יום נשפוך אור על היבט אחר של החיים שבו האמונות הלא-מודעות שלנו יוצרות מורכבות וקושי ונשתמש בכלים של תטא הילינג כדי לפתור אותן מהשורש.

לטעימה ממועדון הבוקר